Lumea Pierduta

Traseu: Cabana Padis - Poiana Rotunda - Izvorul Rece - Lumea Pierduta

Marcaj: cruce galbena cruce galbena

Durata: 2 ore( dus)

Traseul incepe din fata Cabanei Padis. De aici, urmam semnele de marcaj cruce galbena cruce galbena, pe drumul ce trece pe langa anexele cabanei, traversam dupa cca. ½ ora de la plecare Valea Garjoaba, urmam in continuare poteca pe langa impresionantul ponor al Vaii Tranghiesti, mergem mai departe printr-o poiana prersarata cu doline, pe fundul carora se gasesc numerosi molizi, intalnim din dreapta variantele de intoarcere ale traseelor 5 si 6, intram dupa cca. 50m in padurea de molid dupa care ajungem in Poiana Rotunda unde traseele se bifurca: inainte continua traseele 5 si 6 (varianta folosita la dus) iar la stanga merge traseul nostru.

In continuare, mergem asadar la stanga la inceput pe curba de nivel, printr-o padure de amestec, apoi pe creasta ce separa bazinul vaii Bradetanului de bazinul inchis Paragina, coboram mai departe accentuat prin padure, trecem prin capatul estic al Poienii Ponor iar de aici un ultim coboras de cca. ¼ ora ne scoate la drumul forestier de pe Valea Ursului.

Pentru a ne continua traseul, traversam Valea Ursului pe pietre, prin apa, lasam in stanga Izbucul numit Izvorul Rece, urcam accentuat pe versantul stang al vaii Ursului, pe un valcel stancos, tinem in continuare o poteca, apoi un drum forestier bine evidentiat printr-o rariste de padure iar la cca. ¼ ora de la Izvorul Rece sosim la o bifurcare a traseelor: inainte continua traseul principal iar la stanga merge o poteca marcata cu semn de derivatie spre Avenul Acoperit si Avenul Pionierilor. Urmand aceasta dertivatie putem ajunge in cca. 10 minute langa cele doua avene, care desi sunt destul de mici ca dimensiuni sunt totusi destul de frumoase.

In continuare, dupa ce am revenit la traseul principal, mergem inainte dupa semnele de marcaj cruce galbena cruce galbena, prin padure, trecem de Avenul Gemanata, cu o verticala de 82m, urcam mai departe prin padurea de fag, apoi prin padurea de molid urmand vsa ajungem in cele din urma la un drum forestier, care merge spre dreapta. De aici, urmam acest drum spre dreapta pt. cca. 10m dupa care un scurt coboras spre dreapta, priun padure ne scoate dupa cca. 5 minute la gura Avenului Negru, adanc de cca. 108m.